måndag 28 mars 2011

Härliga vår



Trots gårdagens minst sagt bedrövliga väderbakslag, med blåst och snö som hade fräckheten att lägga sig i ett centimetertjockt lager, så var det vår idag... igen. Tjiiihooo!
Spana in mina fina briller, reafynd på Åhlens för två år sen. De går under namnet SueEllen-brillorna , undrar varför... :-)

Passade på att föreviga små nyvakna tulpanknoppar. Överlycklig över att de tittat upp, då jag planterade dem i mitten av december. Grävde fram gräsmattan under ca 20 cm snö och snabbplanterade ett 20-tal lökar. Trodde inte att de skulle ta sig. Men men...


Intog dagens eftermiddagskaffe på en bänk i solväggen. Lucas var med och mös... och fiskade haj i en snödriva med ett gammalt teleskopspö.
Jag fick provfiska och sen smaka. Säger bara det; inget är så gott som snöhaj, rekommenderas!

Må så gott!

1 kommentar:

Ida L sa...

Jaaaaa, det är så underbart med vår, trots alla bakslag så går det ändå bara framåt. :)
Och vad roligt att dina tulpaner tog sig.
Jag antar att "snöhaj" snart är "off season". Men hav förtröstan, jag har hört att sandkakor också är en kulinarisk höjdare! ;)