onsdag 23 december 2009

Dan före dan...

Snötäcket ligger som en vacker filt över samhället... nu saknar jag bara lite sol, men den skulle väl komma till annandagjul tror jag...
Ungarna är överförtjusta över snön... dom hoppar, rullar, åker pulka... och smakar ;-)

Sitter och tittar på våran fina gran, som vi så snällt fick lov av min pappa att hämta i hans skog... tack, pappa!
Lite tanig, smal och ojämn i formen men alldeles underbart lagom! En äkta dikeskantsgran!
Jag är lite extra stolt då det är jag själv som sågade ner den. Det faktum att jag höll i och hanterade en såg tyckte min käre make var sensationellt. Så han slände upp kameran och tog en bild...




I år kör vi på bara kulor i granen, några stjärnor och lite som barnen gjort... slopade glittret helt.
Jag bestämde kulörerna, en gyllen färgskala, och man och barn fick hänga upp.
Blev jättebra!
Måste försöka orka till affären idag, slå in lite julklappar, laga Jansson, göra rödkålssallad och fixa lite mysig mat till kvällen...uj uj uj uj uj...
Hoppas ni andra har det bra i julstök och yrsnö!
Kram Johanna

Inga kommentarer: