lördag 9 oktober 2010

Loppis is da shit!

Eller hur??!! :-)

Jag fullkomligt älskar att gå på loppis och secondhand!

Att leta, rota och spana på bord, i hyllor lådor... många tycker det är jobbigt och rent av motbjudande att handla begagnat. Jag är av annan mening. Ok, även jag har mina gränser. Jag köper ju inte vad som helst... fast ibland så är det mer hjärta än hjärna :-)
Nedan ser ni resultatet av en underbar men lite blåsig loppislördag. En loppis var till förmån för ett barnhem i Argentina och den andra var hos Pingstkyrkan, vilket ger bistånd till utlandet. Bra priser var det med, inga märkesloppisar. Detta gillar jag, billigt och för en god sak.
Hittade massor av fina saker... en adventsljusstake, en potatisskalare, en duk, lite tyg, en ny kökshandduk, en plastkorg, blomkrukor i plåt, virknålar etc.
Favoriterna är en virkad väska, ett emaljerat tvättfat, en fin glasburk med lock, ett snidat träfat (signerat 'Mårbacka' på undersidan) och en make/maka till en ljusstake i zink från IB Laursen som jag redan har. I väskan förvarar jag nu mina virkprojekt, i burken ska det vara julgodis och träfatet ska bli vitt. Tvättfatet har jag inga planer för än... det handlade jag med hjärtat!


Må så gott / Johanna

Inga kommentarer: