söndag 12 december 2010

Toffel-slakt!

För ett ganska bra tag sen köpte jag ett par fina stickade tofflor på Tradera.
Jättefina men tyvärr för stora för mina tassar.
Har ändå använt dem från och till, eller ja, kanske mer hasat omkring i dem =)
Tänkte att de får väl hänga med tills jag tröttnar rejält, men härom veckan upptäckte jag ett hål bakpå hälen på ena tofflan. Ungefär samtidigt så hittade jag ett mönster på ett par virkade tofflor i en bok hemma. Nu är då min plan att repa upp de stickade tofflorna och virka mig att par "nya" tofflor. Jag gillar ju färgen på garnet och är emot släng och för återvinn/återanvänd! Så nu är det slakt så står härliga till! Brutalt ord men det är ju precis vad det är...


Må så gott! / Johanna

1 kommentar:

Ida L sa...

Hehehe...toffelslakt!
Lycka till, det blir spännande att se de nya tofflorna! :)
Kramiskramis