måndag 29 december 2008

Årets gran

Ja ja ja... jag vet att julen är över och att 2008 snart är till ända men jag måste bara visa upp årets bidrag till hemmets julgran. Vart väldigt tät med smala grenar. Inte så värst smal men men... ser ut som ett ägg till formen ungefär. Är väldigt solt över tomten vid granen. Min kära morfar gjorde den när jag var sisådär 1,5 år, 1983. Han har nog gjort hundratals och sålt och gett bort. Han är ingen slöjdlärare eller så, gillar bara att pula och slöjda med trä.


Lägg märke till att det inte är så mycket kulor nertill... vi verkar ha fått ett par kultjuvar på halsen. De försvinner ur granen och dyker sen upp lite här och där i hemmet. Vissa med bitmärke??? Glaskulorna har vi högst upp, men mamman pajade en när hon skulle arranger om lite ;-) Lucas och isac fick varsin kula i kalendern. En motorcykel och en brandbil, från Rusta. Mattan fyndade jag på Åhlens julrea för två år sedan.

Inga kommentarer: