tisdag 27 januari 2009

Att bestiga ett tvättberg...

Ja, det är en konst i sig!

Jag är väl knappast ensam om att tycka att hur många maskiner jag än kör så är det alltid massa tvätt kvar i de där sabla korgarna. Med två barn och en karl i huset, och så jag såklart, är det en aldrig sinade stöm av smutstvätt. Och det blir inte bättre av att vi inte har en tumlare i dagsläget. Det blir snart ändring på det, då vi börjat renovera och riva ut det som innan var den 3,5 kvm stora bastun. Det blir väggfasta torkställningar från tak och ner, torktumlare, bättre tvättkorgar, bänkskiva med nerfälld tvättho och skåp med förvaring under det. Vi ska återanvända våran älskade tvättho från Nimo men kapa benen och göra ett hål i bänkskinan där vi sänker ner den istället. Den är så stor och bra med "inbyggd" tvättbräda, lille sone kan fortfarande bada i den och store sonen gjorde det när han var liten. Så den kastar vi inte. Sen ska det upp mera förvaring på väggar, lite hyllor och så. Det blir även dusch i ena hörnet av den f.d. bastun. Sen ska jag fixa en snygg gardin dit ut, vi kan i dagsläget inte ha någon då duschstången sitter väldigt mycket i vägen.

Vi har än så länge bara rivit ut allt som var i bastun. Ska konsultera min svårger rörkrökarn lite innan vi fortsätter.
Kommer mera bilder så fort det händer nått men ni får hålla tillgodo med en bild mitt alldelse egna på Mount Wash!

Inga kommentarer: