tisdag 27 oktober 2009

Hå hå ja jaa...

Idag mår jag si så där... tog vändan med stavarna runt sjön igår. Klippte varvet på ca 50 minuter , har aldrig kommit under timmen innan; HEJA MEJ! :-D
Vet inte om jag tog ut mig eller vad det är men idag har jag värk i nästan hela kroppen, har lite yrsel och är skittrött. Tänkte bänkat mig vid symaskinen och lagt upp tre par av makens finbyxor men mäktar inte med det. Funderar på om jag ska vila lite...
Nä, det får bli lite klädlagning med nål och tråd i soffan och kolla inspelade program på boxern. Har några avsnitt av 'Trädgårdsfredag' liggandes som jag inte sett än. Ska ta några clementiner och lite the med. Vila men ändå vara produktiv, sånt gillas!

Igår kom hur som helst snickarna som ska lägga om taket. Upp med massa byggställningar och i dag kom det en container som det slängs 'gammalt tak' i, som Lucas sa. Verkar som om de skulle bli färdiga denna veckan. Och igår hittade jag och maken jättefina tapeter till köket, vit- och gråsvart randiga vinyltapeter. Jättesnygga, har lite kökshanddukskänsla...Sen köpte vi också massa färg, penslar mm... och vi lyckades få helgens pris då de hade 25% rabatt på allt... me like!
Ska nog hämta tapeterna i morgon, kanske lägger in lite sneek-peek då...

Maken min balanserar på taket...


Kram kram / Johanna

Inga kommentarer: