onsdag 14 oktober 2009

Höstig hurtbulle


-Nä, nu jäklar ska jag gör'at!

Det var väl ungefär de orden som formades i mitt huvud i går förmiddag... Ut i garaget å leta fram gåstavarna, plocka fram reflexer, gympaskor, överdragsbyxor och MP3-spelaren.
När klockan närmade sig 19 så närmast tvingade jag mig ut i höstmörkret.
Men ut kom jag och det blev runt sjön, tog väl 1h och 15 min ca från det att jag lämnade huset och kom hem igen. Jag var helt slut! Benen var som betongklumpar och armarna värkte!
Men så bra jag mådde, och efter en dusch och ett par clementiner så satte en sån där härligt välmående trötthet in.
I morse vaknade jag med träningsvärk i muskler jag knapp visste att jag hade!
Orkade faktiskt med en tur ikväll med, fast det blev bara ca 30 min. Men bättre än inget!

Så nu måste jag införskaffa nya heldämpade skor och nya och bättre plastpluttar till stavarna.

Men jag, som förut tyckte att stavgång var lite fånigt, är fast!
Det är roligt, jobbigt och välgörande! Och inte särskilt svårt eller dyrt heller!

Så där har ni det... min nya nyttosyssla; Stavgång!

Må så gott / Johanna

1 kommentar:

Snövita drömmar sa...

Vad duktig du är! Heja, heja! Du kör ett nyårslöfte redan på hösten, bra jobbat! Kram på dig!