fredag 27 augusti 2010

Lik i garderoben...

... eller ja, på vinden rättare sagt.
Något annat kan de knappast klassas som.
Möjligtvis fossil, antikvitet eller kanske fornfynd.
De har inte sett dagsljus på säkert 10 år. Än mindre fått känna på en välklippt gräsmatta.
Nötta, dassiga och stela vittnar de om många glada och sorgsna stunder.
Välanvända, omvårdade och misskötta.
Talar om mina fotbollskor och benskydd.
De packades ner för en sisådär 10 år sedan när jag la min fotbollskarriär på hyllan till förmån för andra äventyr...
Men nu har de kommit fram igen.
Efter lite tvätt, superlim och insmörjning ser de faktiskt helt ok ut.
Skorna är väldigt stela och trånga. Skoskav är givet. Insidan på benskydden är sträva som grovt sandpapper. Kommer kännas som peeling på smalbenen...
Anledningen till återupplivandet av dessa klenoder är att min gamla fotbollsklubb firar 50 år i morgon. Det blir en liten turnering med gamla och nuvarande spelare och lite andra aktiviteter kring det.
På kvällen är det s.k. fotbollsgala med mat etc. och troligt vis lite tal, prisutdelning och sånt som hör galor till.
Jag funderar mest på hur jag kommer att må på söndag.
Då det inte hör till vanligheterna att jag motionerar så hemskt mycket lär några fotbollsmatcher kännas ut i minsta fiber av min slappa kropp. Lite fest på det kommer nog göra mig än segare.
Men det är det värt. kommer att träffa folk jag inte sett sen gymnasiet om mer därtill...
Så det är bara att bita ihop!
Heja MSK!

Må så gott/ Johanna

Inga kommentarer: