söndag 8 augusti 2010

Snor och slipdamm

I bland gör man mindre genomtänkta saker. Som att t ex slipa en spegelram med rinnande näsa och feber. Men jag hade ju bestämt mig! Samt det faktum att spegeln måste vara klar till Isacs kalas... då ska den ha slipats, målats två gånger samt lämnats in till en glasmästare som monterar själva spegelglaset. På 1 vecka... Kanske har tagit mig vatten över huvudet men skam den som ger sig!

Dammet det yrde och snoret det droppade... Tur var väl att jag huserade ute på gräsmattan och inte stod inne i garaget... den friska luften gjorde det lite lättare att härda ut. När jag hade de stora släta ytorna kvar så blev det en paus... med kaffe och chokladpraliner... passade på att bläddra lite i ett gammalt sommarnummer av Vakre hjem. Fungerade kanon som motivationshöjare! Så nu står ramen i garaget och väntar på första lagret vit färg... vad annars! ;-) Bild på färdigt resultat kommer.

Spegel ska förövrigt hänga i hallen. Ramen är av furu, lätt betsad och sedan lackad. Jag gjorde om den för ca 9 år sen när vi flyttade till Jönköping. Men lyckan över den nyfixade spegeln blev inte långvarig. Segelglaset kraschde i flytten och sen dess har ramen stått på viden. Men nu ska den komma fram igen, åter i ny fin skepnad!



Hej så länge! / Johanna

Inga kommentarer: