onsdag 18 februari 2009

Att locka fram vårkänslorna...

... kanske kan vara svårt när termonetern visar -8 grader och snön ligger kvar. Men på väg till dagis började mina vårkänslor spira. Genade genom en dunge och där fanns videkissar! Plockade en stor hög med grenar, Lucas fick med en till dagis. Väl hemma satte jag dem i vatten. Passade på att piffa till byrån i hallen med "nya" lampfot och lampskärm och ett litet fat med ljus. Eftersom det är det första jag ser när jag kliver innanför dörren vill jag det ska se mysigt ut. Jag är i alla fall nöjd.

Det syns inte så bra men på fatet ligger en liten groda i gjutjärn som jag fått av min lilla mamma. Här kommer en närbild...

För några dagar sedan så satte jag även upp nya vårgröna gardiner i vardags-tv-rummet. Härligt olivmossgröna! Ljuset var knasigt men man ser igenom dem, det är tunn, tunn bomull med lite hålmönster i. En bild är tagen på förmiddagen och en på eftermiddagen, därav olikheterna...
Men det gröna temat slutar inte där...;-)
Som ni ser har jag även vårpiffat bloggen lite! Var bara tvungen efter att ha surfat runt och kollat på alla piffiga fina bloggar...
Ta hand om varandra i vinter kylan,
man kan aldrig få för mycket av varm choklad & kramar!

1 kommentar:

Lilla fröken kavat sa...

Hej!
Har viden redan slagit ut så mycket? Här hos oss ligger temperaturen stadigt på mellan -17 till -26, varje dag!

Vad fin bloggen blev då du vårpiffade den!

Ha en trevlig helg!
Kram Sandra